Polub nas na Facebooku
Czytasz: Z wysokim ciśnieniem nie ma żartów. Dlaczego tak ważne są regularne pomiary ciśnienia tętniczego krwi?
menu
Polub nas na Facebooku

Z wysokim ciśnieniem nie ma żartów. Dlaczego tak ważne są regularne pomiary ciśnienia tętniczego krwi?

Ciśnieniomierz z widocznymi odczytami ciśnienia krwi

Fot: chde

Choć w kręgach medycznych nadciśnienie tętnicze jest stale obecnym tematem, pozostaje ono główną przyczyną umieralności pacjentów . Nadciśnienie jest „cichą”, bezobjawową chorobą, która może doprowadzić do poważnych schorzeń układu krążenia. Pomiar ciśnienia tętniczego krwi jest jedynym sposobem, by dowiedzieć się, czy ciśnienie krwi jest zbyt wysokie.

Biorąc te fakty pod uwagę, firma Servier, we współpracy z Międzynarodowym Towarzystwem Nadciśnienia Tętniczego (ISH) organizującym badanie Maj Miesiącem Mierzenia Ciśnienia Tętniczego, rozpoczyna nową, ogólnoświatową kampanię, której celem jest podniesienie społecznej świadomości wagi pomiarów ciśnienia tętniczego.

Zobacz film: Nadciśnienie tętnicze jest coraz bardziej powszechne u osób młodych. Akcja #bojatakmowie namawia do badania się. Źródło: Agencja TVN

Kampania uświadamiająca realizowana we współpracy z ISH i przedstawicielami zawodów medycznych

Nowa międzynarodowa kampania pod hasłem „Bo ja tak mówię” [„Because I say so”], realizowana przez firmę Servier we współpracy z ISH, ma na celu przeorientować publiczną uwagę, zachęcając młodych dorosłych, by nakłonili swoich rodziców i bliskich do zmierzenia sobie ciśnienia. Koncepcja kreatywna kampanii „Bo ja tak mówię” [„Because I say so”] nawiązuje do tego, co rodzice zazwyczaj mówią dzieciom, kiedy pragną, by zachowywały się właściwie. Ponieważ dzieci te już dorosły, nadeszła ich kolej, by wziąć na siebie odpowiedzialność i powiedzieć rodzicom, co powinni zrobić dla swojego dobra – dać sobie zmierzyć ciśnienie!

Pomiar ciśnienia tętniczego pozwoli dorosłym w starszym wieku dowiedzieć się, jak wygląda ich sytuacja, i zacząć kontrolować swoje ciśnienie krwi, by zmniejszyć ryzyko tzw. zdarzenia sercowego np. zawału serca czy udaru mózgu. Celem niniejszej kampanii jest sprawić, by nadciśnienie tętnicze ponownie znalazło się w centrum uwagi, ponieważ rozmowa z osobami w najbliższym otoczeniu, zarówno przyjaciółmi, jak i rodziną, może doprowadzić do znaczącej zmiany w ich życiu.

Aby zachęcić szerokie grono osób do pomiaru ciśnienia tętniczego, maj został ustanowiony miesiącem nadciśnienia tętniczego: na całym świecie zorganizowane zostaną punkty mierzenia ciśnienia, tak aby ułatwić dostęp do tego rodzaju badań. Dodatkowo, strona internetowa www.bojatakmowie.pl oferować będzie informacje o tym schorzeniu.

Czy nie wydaje wam się, że stawianie rodziców i dzieci w sytuacji potencjalnego konfliktu będzie stresujące dla rodziców?

Cel jest wręcz przeciwny. Naszą intencją jest promować zdrową, opartą na wzajemnej bliskości relację w obrębie rodziny, gdzie każdy może udzielać drugiej osobie rad motywowanych dobrem tej osoby. Teraz, gdy dzieci są już dorosłe, nadeszła ich kolej, by wziąć odpowiedzialność za innych i powiedzieć rodzicom, co powinni zrobić dla swojego własnego dobra, czyli zmierzyć sobie ciśnienie krwi, czyniąc to dlatego, że się o swoich rodziców troszczą.

Zobacz film: Kampania edukacyjna „Bo ja tak mówię”. Źródło: MMM18

Firma Servier 

Servier jest francuską firmą farmaceutyczną o globalnym zasięgu, która może się poszczycić ponad 40 latami doświadczenia w badaniach w zakresie nadciśnienia tętniczego. Jej portfolio leków na nadciśnienie obejmuje dziewięć produktów, które pomagają 15 milionom pacjentów na całym świecie radzić sobie na co dzień ze swoim schorzeniem. Celem firmy Servier jest opracowywać innowacyjne produkty i usługi, które będą służyć potrzebom pacjentów z nadciśnieniem tętniczym. Poprzez niniejszą kampanię, firma Servier pragnie propagować świadomość problemu, jakim jest nadciśnienie tętnicze i działać na rzecz dobrostanu pacjentów.

International Society of hypertension (ISH), czyli Międzynarodowe Towarzystwo Nadciśnienia Tętniczego koncentruje swoją działalność na profilaktyce i leczeniu chorób układu krążenia na całym świecie. Według ustaleń ISH uświadomienie jest kluczową kwestią w walce z nadciśnieniem. Celem inicjatywy zwanej Maj Miesiącem Mierzenia Ciśnienia Tętniczego jest przeprowadzenie badań pod kątem podwyższonego ciśnienia z udziałem jak największej liczby osób. W 2018 r. firma Servier połączy siły z ISH, by przeprowadzić kampanię uświadamiającą i zmotywować osoby, którym może grozić nadciśnienie, by poddali się pomiarowi ciśnienia tętniczego.

Czy artykuł okazał się pomocny?
Tak Nie
12
3
Komentarze (0)
Nie przegap
Strofantyna – gdzie kupić zapomniany lek nasercowy?
Strofantyna – gdzie kupić zapomniany lek nasercowy?
Jakie rozmiary może mieć penis? Jak go zmierzyć? 
Jakie rozmiary może mieć penis? Jak go zmierzyć? 
Gąska (grzyb jadalny) - jak wygląda? W jaki sposób go przyrządzić?
Gąska (grzyb jadalny) - jak wygląda? W jaki sposób go przyrządzić?
Panseksualizm - co to jest? Na czym polega? Kim jest osoba panseksualna?
Panseksualizm - co to jest? Na czym polega? Kim jest osoba panseksualna?
Czerwona plamka na oku. Przyczyny i leczenie
Czerwona plamka na oku. Przyczyny i leczenie
Bentonit - co to jest, jak działa i czy warto po niego sięgnąć?
Bentonit - co to jest, jak działa i czy warto po niego sięgnąć?