Polub nas na Facebooku
Czytasz: Krupnik – idealna zupa na zimę. Oczyszcza jelita i wzmacnia organizm 
menu
Polub nas na Facebooku

Krupnik – idealna zupa na zimę. Oczyszcza jelita i wzmacnia organizm 

Dlaczego warto jeść krupnik?

Westend61/Getty Images

Krupnik to jedna z najbardziej popularnych zup. Choć ma tyle samo zwolenników, co przeciwników to stanowi jedno ze zdrowszych dań w rodzimej kuchni. Dlaczego warto jeść krupnik? 

Krupnik - jakie ma właściwości? 

Zupa to proste danie, które rozgrzewa, syci, a także dostarcza cennych dla naszego zdrowia białka, węglowodanów oraz minerałów. To, co wyróżnia krupnik wśród innych zup, to dodatek kaszy jęczmiennej (można ją zastąpić kuskusem lub kaszą gryczaną).

Ten rodzaj kaszy jest dobrym źródłem m.in. rozpuszczalnego błonnika pokarmowego. Związek ten reguluje poziom złego cholesterolu oraz glukozy we krwi. 

Dodatkowo sprawia, że dłużej czujemy się syci, dzięki czemu nie podjadamy między posiłkami. Na tym jednak nie  koniec. Błonnik wspomaga naszą mikrobiotę jelitową oraz proces trawienia.

Kasza jęczmienia zawiera także witaminy z grupy B oraz witaminę K, która wpływa na procesy krwiotwórcze, uszczelnia naczynia krwionośne. Jest też niezbędna do prawidłowego funkcjonowania układu kostnego.  

Krupnik - jak go zrobić? 

Krupnik można przygotować na kilka sposobów. Bazą tego klasycznego stanowi wywar mięsny (wołowina, udziec z indyka, czy skrzydełka z kurczaka) lub ten powstały w czasie długiego gotowania kości. Zaletą tego ostatniego z całą pewnością będzie kolagen, który działa odmładzająco.   

Osoby, które nie jedzą mięsa, aby uzyskać ten charakterystyczny smak umami, mogą sięgnąć po olej roślinny lub sos sojowy. Nie bez znaczenia jest także odpowiedni dobór przypraw.   

Zobacz wideo: Jak czytać datę ważności na opakowaniu?

36,6 

Źródło: poradnikzdrowie.pl 

Czy artykuł okazał się pomocny?
Tak Nie
61
7
Polecamy
5 najzdrowszych zup.
Dlaczego warto na stałe wprowadzić je do menu?
5 najzdrowszych zup. Dlaczego warto na stałe wprowadzić je do menu? Dzień Dobry TVN
Kasza gryczana niepalona i jej niezwykłe wartości odżywcze.
Jak ją ugotować?
Kasza gryczana niepalona i jej niezwykłe wartości odżywcze. Jak ją ugotować? TVN zdrowie
Kasza orkiszowa - archaiczny produkt powraca do diety.
Właściwości, wartości odżywcze, kalorie, indeks glikemiczny, przepisy
Kasza orkiszowa - archaiczny produkt powraca do diety. Właściwości, wartości odżywcze, kalorie, indeks glikemiczny, przepisy TVN zdrowie
Co jemy w maju?
Czas na wiosenne, sezonowe warzywa!
Co jemy w maju? Czas na wiosenne, sezonowe warzywa! Dzień Dobry TVN
Komentarze (0)
Nie przegap
Kiedy i co można jeść po gastroskopii? Zalecenia po badaniu
Kiedy i co można jeść po gastroskopii? Zalecenia po badaniu
Krosty na brzuchu – jakie mogą być przyczyny ich pojawienia się?
Krosty na brzuchu – jakie mogą być przyczyny ich pojawienia się?
Co oznacza i do czego prowadzi zanik kory mózgowej? Przyczyny i objawy schorzenia
Co oznacza i do czego prowadzi zanik kory mózgowej? Przyczyny i objawy schorzenia
Nieprzyjemny zapach z nosa – przyczyny i leczenie
Nieprzyjemny zapach z nosa – przyczyny i leczenie
Poziome ustawienie kości krzyżowej, co to jest?
Poziome ustawienie kości krzyżowej, co to jest?
Ognisko hipodensyjne – o czym świadczy taka zmiana?
Ognisko hipodensyjne – o czym świadczy taka zmiana?