Wirtualne konsultacje lekarskie
W obecnej sytuacji telefoniczne konsultacje stanowią aż 98 procent wszystkich wizyt lekarskich. Rejestracje również odbywają się przez telefon. Co więcej, jak przyznała lekarz rodzinna dr Magdalena Krajewska w studiu Dzień Dobry TVN, niektóre przychodnie zamknęły swoje placówki na klucz. Drzwi są otwierane dopiero na umówioną wizytę.
Wywiad, nie samo badanie
Spora część osób podchodzi do wirtualnych wizyt z rezerwą i pewnymi wątpliwościami. Zwłaszcza osoby w podeszłym wieku. Wizyta w przychodni była dla nich codzienną rutyną, która dawała im poczucie bezpieczeństwa. Jak przekonuje dr Magdalena Krajewska, to nie samo badanie podczas wizyty u lekarza jest najważniejsze, a zebrany przez lekarza wywiad.
To jest trochę taki mit, że to badanie jest najważniejsze. Powiedzenie, które lekarz ciągle powtarza to: "leczę pacjenta, nie wynik, nie objaw, leczę całokształt". Najważniejszy jest wywiad, rozmowa. I on zazwyczaj wszystko powie. 90 proc. możemy przez ten telefon się dowiedzieć i zdiagnozować
- zapewnia dr. Magdalena Krajewska.
Czy przez telefon możemy dostać receptę i zwolnienie?
Tak. Podczas telefonicznej konsultacji ze specjalistą możemy otrzymać e-recepty na każdy możliwy lek. Lekarz może nam również w ten sposób wypisać i wysłać mailowo zwolnienie. Nie musimy więc iść po zaświadczenie do przychodni. Niestety dotychczas nie wprowadzono jeszcze e-skierowań. Na czas epidemii wydłużono natomiast czas dostarczenia skierowania do poradni specjalistycznej z 14 na 21 dni.
Zobacz też: