Polub nas na Facebooku
Czytasz: Kampania edukacyjna zachęcająca do regularnych pomiarów ciśnienia tętniczego „Bo ja tak mówię”
menu
Polub nas na Facebooku

Kampania edukacyjna zachęcająca do regularnych pomiarów ciśnienia tętniczego „Bo ja tak mówię”

Dwie uśmiechnięte, młode kobiety

Fot: gettyimages.com / Pekic

Kampania edukacyjna „Bo ja tak mówię” ma na celu podnoszenie świadomości na temat nadciśnienia tętniczego poprzez bliskich, by zachęcać do pomiarów kontrolnych ciśnienia tętniczego.

Skąd pomysł na kampanię dotyczącą nadciśnienia tętniczego?

Nadciśnienie tętnicze pozostaje główną przyczyną umieralności, a mimo to niemal połowa osób z nadciśnieniem nie wie nawet, że je ma.

Szacuje się, że w 2015 r. 1,2 mld ludzi na całym świecie cierpiało na nadciśnienie; prognozy wskazują, że ta liczba jeszcze wzrośnie. Ta nowa kampania ma na celu zwrócić ponownie uwagę na nadciśnienie przez zachęcanie młodych dorosłych, aby nakłonili swoich rodziców i osoby im bliskie do zmierzenia ciśnienia.

Zobacz film: Kampania edukacyjna „Bo ja tak mówię”. Źródło: MMM18

Jaka jest koncepcja kreatywna „Bo ja tak mówię” („Because I Say So”) i dlaczego wybrano relację pomiędzy rodzicami i dziećmi, by zachęcać do badań ciśnienia krwi?

Rodzice często mówią swoim dzieciom, jak mają postępować i co powinny robić dla swojego własnego dobra. Kiedy dzieci pytają dlaczego, zazwyczaj słyszą odpowiedź: „Bo ja tak mówię”. Teraz, gdy te dzieci są już dorosłymi osobami, nadeszła ich kolej, by powiedzieć rodzicom, co powinni zrobić dla swojego dobra, czyli poddać się pomiarowi ciśnienia. Według Neilla Rogersa, dyrektora kreatywnego w firmie Publicis Health “koncepcja kreatywna sprowadza się zasadniczo do tego: pamiętasz te wszystkie irytujące, a jednak urocze rzeczy, które rodzice ciągle ci powtarzali? Teraz nadszedł czas, by się odwdzięczyć”.

Nadciśnienie tętnicze jest „cichą”, bezobjawową chorobą, która dotyka ponad 40% dorosłych w wieku 25 lat i starszych.5 Schorzenie to można zdiagnozować poprzez pomiar ciśnienia tętniczego. Dzięki takiemu pomiarowi, starsi dorośli dowiedzą się, jakie mają ciśnienie i będą mogli je kontrolować, tym samym zmniejszając ryzyko tzw. zdarzenia sercowego np. zawału serca czy udaru mózgu.

Zobacz film: Nadciśnienie tętnicze jest coraz bardziej powszechne u osób młodych. Akcja #bojatakmowie namawia do badania się. Źródło: Agencja TVN

Kim są sponsorzy tej kampanii?

Servier jest francuską firmą farmaceutyczną o globalnym zasięgu, która może się poszczycić ponad 40 latami doświadczenia w badaniach związanych z nadciśnieniem tętniczym. Jej portfolio leków na nadciśnienie obejmuje dziewięć produktów, które pomagają 15 milionom pacjentów na całym świecie radzić sobie na co dzień ze swoim schorzeniem. Firma Servier stara się opracowywać innowacyjne produkty i usługi, które będą służyć potrzebom pacjentów z nadciśnieniem tętniczym3. Poprzez niniejszą kampanię, firma Servier pragnie propagować świadomość problemu, jakim jest nadciśnienie tętnicze i działać na rzecz dobrostanu pacjentów.

Z jakimi działaniami wiąże się ta kampania?

Liczne stowarzyszenia angażują się w zwiększanie świadomości o nadciśnieniu tętniczym. Aby zachęcić szerokie grono osób do pomiaru ciśnienia tętniczego, maj został ustanowiony miesiącem mierzenia nadciśnienia tętniczego (May Measurement Month).

W trakcie tej kampanii będziemy działali wspólnie z ISH poprzez media społecznościowe i przedsięwzięcia w zakresie PR i e-PR, by zwiększać świadomość i stymulować dyskusję na temat nadciśnienia na całym świecie. Partnerami Servier będą również pracownicy służby zdrowia, z którymi będziemy zachęcać osoby, u których istnieje ryzyko nadciśnienia tętniczego do zmierzenia ciśnienia.

Według ustaleń Międzynarodowego Towarzystwa Nadciśnienia Tętniczego (International Society of Hypertension - ISH), uświadomienie jest kluczową kwestią w walce z nadciśnieniem. Celem inicjatywy zwanej Maj Miesiącem Mierzenia Ciśnienia Tętniczego jest przeprowadzenie badań pod kątem podwyższonego ciśnienia z udziałem jak największej liczby osób.

Gdzie mogę znaleźć więcej informacji o kampanii?

www.bojatakmowie.pl #bojatakmowie

Literatura:

1. Poulter N et al. Lancet. 2015;386(9995): s. 801-812.

2. NCD Risk Factor Collaboration (NCD-RisC). Worldwide trends in blood pressure from 1975 to 2015: a pooled analysis of 1479 population-based measurement studies with 19·1 million participants. Lancet 2017;389: s. 37-55.

3. Servier. Patients are at the heart of our work. https://servier.com/en/our-commitments/patients-at-the-center-of-our-work/. [data dostępu: listopad 2017 r.].

4. ISH. MEay Measurement Month- get involved now!. http://ish-world.com/news/a/May-Measurement-Month-Get-Involved-Now/. [data dostępu: listopad 2017 r.].

5. World Health Organisation. Global Health observatory (GHO) data, http://www.who.int/gho/ncd/risk_factors/blood_pressure_prevalence_text/en/; [data dostępu: sierpień 2017 r.].

Czy artykuł okazał się pomocny?
Tak Nie
9
1
Komentarze (0)
Nie przegap
Strofantyna – gdzie kupić zapomniany lek nasercowy?
Strofantyna – gdzie kupić zapomniany lek nasercowy?
Jakie rozmiary może mieć penis? Jak go zmierzyć? 
Jakie rozmiary może mieć penis? Jak go zmierzyć? 
Gąska (grzyb jadalny) - jak wygląda? W jaki sposób go przyrządzić?
Gąska (grzyb jadalny) - jak wygląda? W jaki sposób go przyrządzić?
Panseksualizm - co to jest? Na czym polega? Kim jest osoba panseksualna?
Panseksualizm - co to jest? Na czym polega? Kim jest osoba panseksualna?
Czerwona plamka na oku. Przyczyny i leczenie
Czerwona plamka na oku. Przyczyny i leczenie
Bentonit - co to jest, jak działa i czy warto po niego sięgnąć?
Bentonit - co to jest, jak działa i czy warto po niego sięgnąć?