Polub nas na Facebooku
Czytasz: Chcesz się pozbyć dodatkowych kilogramów? Zacznij tańczyć!
menu
Polub nas na Facebooku

Chcesz się pozbyć dodatkowych kilogramów? Zacznij tańczyć!

Kobieta, która tańczy

Fot: vgajic / gettyimages.com

Od wielu lat taniec cieszy się ogromną popularnością. I bardzo dobrze, bo regularne wizyty na parkiecie poprawiają koordynację ruchową, wzmacniają mięśnie, ale przede wszystkim wysmuklają ciało. Które rodzaje tańca pozwalają spalić najwięcej kalorii?

Największą zaletą tańca jest to, że zmusza do pracy wszystkie mięśnie. Dodatkowo poprawia koordynację ruchową, wzmacnia mięśnie i znacząco poprawia też wytrzymałość.

Warto zaznaczyć, że taniec doskonale relaksuje i pomaga zredukować stres. Osoby, które tańczą są pewniejsze siebie, a także cieszą się lepszym samopoczuciem. Taniec pomaga również utrzymać prawidłową postawę. Jednak amatorów tańca przyciąga przede wszystkim to, że na parkiecie można schudnąć i pięknie wyrzeźbić ciało. Podczas którego tańca można spalić najwięcej kalorii?

Zumba, salsa, a może taniec na rurze?

Rodzajów tańca jest bardzo dużo i z całą pewnością każdy początkujący tancerz-amator znajdzie coś dla siebie. Które tańce zasługują na uwagę?

  • Pole-dance, czyli taniec na rurze zawiera w sobie elementy akrobatyki. Wymaga dużo siły, rozciągnięcia oraz sprawności. W czasie godzinnego treningu można spalić nawet 600 kalorii.
  • Zumba to połączenie aerobiku z krokami charakterystycznymi dla tańców latynoamerykańskich. Niekiedy taniec wzbogaca się o ćwiczenia siłowe. Podczas tańca można spalić ponad 400 kalorii.
  • Taniec brzucha - tu pracują przede wszystkim mięśnie brzucha i biodra. Podczas godzinnego tańca można spalić 300 kalorii.
  • Taniec nowoczesny jest najbardziej uniwersalnym ze wszystkich tańców. Łączy w sobie różne style i rodzaje tańca.
  • Salsa to taniec latynoamerykański. Podczas godzinnego treningu można spalić ok. 300 kcal.
  • Dance hall polega na intensywnym potrząsaniu pośladkami i bujaniu biodrami. Mimo że daleko mu do klasycznego tańca to pomaga ujędrnić pośladki, a przede wszystkim uczy dystansu do siebie. Dzięki dance hall wiele kobiet w końcu zaakceptowało swoje krągłości. Warto dodać, że podczas jednego treningu można spalić nawet 500 kalorii.

Taniec to za mało

Trzeba sobie zdawać sprawę, że w odchudzaniu bardzo ważna jest regularność. Dzięki regularnym treningom i odpowiednio zbilansowanej diecie mamy szansę trwale zredukować masę i uzyskać zgrabną sylwetkę. Zdaniem specjalistów najlepsze efekty osiągają te osoby, które chodzą na godzinne taneczne treningi 2-3 razy w  tygodniu.

Czy artykuł okazał się pomocny?
Tak Nie
58
4
Polecamy
Rodzaje tańca.
Wybierz styl pasujący do ciebie
Rodzaje tańca. Wybierz styl pasujący do ciebie Dzień Dobry TVN
Ewa Chodakowska skalpel - efekty ćwiczeń
Ewa Chodakowska skalpel - efekty ćwiczeń TVN zdrowie
Chodzisz na pilates?
Sprawdź, co z tego masz!
Chodzisz na pilates? Sprawdź, co z tego masz! TVN zdrowie
Chcesz poprawić swoją kondycję i dobrze się bawić?
Wybierz ćwiczenia Animal Flow!
Chcesz poprawić swoją kondycję i dobrze się bawić? Wybierz ćwiczenia Animal Flow! Dzień Dobry TVN
Komentarze (0)
Nie przegap
Jakie są objawy grypy? Grypa a przeziębienie – zasadnicze różnice
Jakie są objawy grypy? Grypa a przeziębienie – zasadnicze różnice
Glejak– jak wygląda leczenie tego nowotworu?
Glejak– jak wygląda leczenie tego nowotworu?
Czym są modzele na stopie? Jak można je leczyć domowymi sposobami?
Czym są modzele na stopie? Jak można je leczyć domowymi sposobami?
Co to jest woda strukturalna? Czy istnieją naukowe wyjaśnienia tego zjawiska? Mit wody strukturalnej
Co to jest woda strukturalna? Czy istnieją naukowe wyjaśnienia tego zjawiska? Mit wody strukturalnej
Ból receptorowy i neuropatyczny – rodzaje bólu i skala oceny bólu
Ból receptorowy i neuropatyczny – rodzaje bólu i skala oceny bólu
Ból uda z przodu, z tyłu lub z boku – jak wygląda? Jakie są jego przyczyny?
Ból uda z przodu, z tyłu lub z boku – jak wygląda? Jakie są jego przyczyny?