Unikanie badań USG przez kobiety często wynika z braku czasu. Kampania dzień na U ma na celu uświadomić kobietom, że raz w roku potrzebują wziąć dzień na U i zaplanować swój czas tak, by odłożyć codzienne obowiązki i pójść na badanie USG.
Kampanię promuje emocjonalny spot z udziałem Justyny Święs. Ten film pokazuje, że myśląc o sobie, dla siebie, jesteśmy w stanie odłożyć ważne sprawy i znaleźć czas na badanie. Film można obejrzeć na stronie www.dziennau.pl, w mediach społecznościowych oraz w serwisie Onet, Medonet oraz Ofeminin będącymi partnerami akcji, jak również na antenie kanałów TVN Style oraz Discovery Life, które są partnerami medialnymi.
Kampanię rozpoczęły działania teaserowe w social mediach. Znane gwiazdy i influencerki, jak Joanna Jabłczyńska, Aleksandra Żuraw, Barbara Wrońska, Aleksandra Hamkało, Joanna Balasz, Anna Markowska, Agnieszka Lili Antoniak czy Małgorzata Rozenek-Majdan, na jeden dzień nie były aktywne na swoich kanałach social mediowych, pokazując, że nic nie jest tak ważne, jak własne zdrowie. Inicjatywa spotkała się z ogromnym zaangażowaniem gwiazd TVN Style i Discovery Life: Agata Młynarska, Magda Mołek, Magda Socha, Kasia Baran, Kinga Zawodnik, Anna Galińska, Anna Orska, Marzena Jarczak jednogłośnie zachęciły do wzięcia Dnia na U i zadbania o swoje piersi. Dodatkowo we współpracy More Than Real postał U-filtr, za pomocą którego można zmienić zdjęcie profilowe na Facebooku i Instagramie. W ramach niestandardowych działań wspierających akcję, 15 października program Dzień Dobry TVN rozpoczął się bez prowadzącej Gosi Ohme. Prezenterka postanowiła tego dnia zrobić coś dla siebie i udać się na badania.
W ramach kampanii Dzień na U, AVON dofinansował rekordową liczbę 10 tysięcy badań USG piersi. Można z nich skorzystać w Gabinetach USG z Różową Wstążką, zlokalizowanych w całej Polsce. Na stronie dziennau.pl można znaleźć adresy wszystkich placówek biorących udział w akcji. Na badanie zapisać się można telefonicznie lub poprzez portal ZnanyLekarz.pl. Zapisy ruszają 15 października, a partnerem akcji Gabinety z Różową Wstążką jest Stowarzyszenie „Amazonki” Warszawa-Centrum.
Za strategię oraz koncept kreatywny kampanii odpowiada Agencja DDB Warszawa. Za produkcję video contentu odpowiada Papaya Films. Postprodukcją zajęło się Studio Orka, a udźwiękowieniem Studio Cafe Ole. Sesja zdjęciowa zrealizowana została ze studiem Shootme, a za stylizację gwiazd odpowiada Hartwig Fashion Department. Development strony dziennau.pl wykonało Happy Endians. Za animacje Dzień na U odpowiada Studio Dumbar. Projekt technologicznie wspiera Avalon by Devoteam, Premier Partner Google Cloud i Salesforce, dostawca rozwiązań chmurowych w Europie i Azji. Za komunikację PR oraz aktywacje z influencerami odpowiada Garden of Words. Kampanię wspiera również LifeTube. Partnerem medialnym akcji jest TVN Style oraz Discovery Life. Kampanie wspiera w Internecie wiele portali - Mediafam, Sataku, spot zobaczyć można do końca października w 377 kinach sieci Cinema City w całej Polsce, Zakup mediów do kampanii koordynuje PHD Rocket.