Osoby, które zadzwonią pod numer 800 190 590 - czyli na specjalną infolinię Narodowego Funduszu Zdrowia - będą mogły uzyskać niezbędne informacje np. o tym, jak się zachować w przypadku podejrzenia zakażenia koronawirusem SARS-CoV-2. Konsultanci pracują siedem dni w tygodniu przez całą dobę. Z danych NFZ wynika, że dziennie odbierają ją nawet 10 tysięcy telefonów.
Wspólne działania
Ogromne zainteresowanie infolinią spowodowało, że konsultantów Narodowego Funduszu Zdrowia wspierają specjalnie przeszkoleni pracownicy call center innych instytucji oraz firm m.in.: Centralnego Ośrodka Informatyki, NASK, PZU Zdrowie, Krajowej Informacji Skarbowej, Poczty Polskiej, PGNiG, Energii, PKP Intercity czy PGE. Wkrótce dołączą ZUS, Bank PKO BP, Bank Pekao SA, Totalizator Sportowy, Polski Holding Hotelowy, Tauron, PKS Polonus, Polski Fundusz Rozwoju i Gallup Polska.
Dodatkowo infolinia jest obsługiwana przez voicebot`a. Automat odciąża konsultantów w sytuacji, gdy telefonów jest bardzo dużo. System odpowiada najczęściej zadawane podstawowe pytania, przy których nie jest wymagana konsultacja ze specjalistą.
Warto zaznaczyć, że infolinia jest bezpłatna.
Dla niepełnosprawnych i obcokrajowców
Za pośrednictwem strony internetowej Narodowego Funduszu Zdrowia można także odbyć czat z konsultantem. Czat dostosowany jest dla obcokrajowców (obsługiwany jest także w języku angielskim). Natomiast wideorozmowy mogą skorzystać osoby głuchonieme.
Jak wygląda leczeni chorych na COVID-19? Dowiesz się tego z filmu:
Koronawirus SARS-CoV-2 - co trzeba wiedzieć?
Koronawirus SARS-CoV-2 wywołuje chorobę COVID-19. Schorzenie prowadzi do zapalenia płuc, które może przerodzić się w niewydolność oddechową. Do najbardziej charakterystycznych objawów choroby należą duszności, wysoka gorączka, kaszel, bóle mięśni i stawów oraz ogólne osłabienie.
Osoby, które mają takie dolegliwości powinny jak najszybciej skontaktować się z szpitalem zakaźnym lub najbliższa stacja sanepidu.