Skąd pomysł na kampanię dotyczącą nadciśnienia tętniczego?
Nadciśnienie tętnicze pozostaje główną przyczyną umieralności, a mimo to niemal połowa osób z nadciśnieniem nie wie nawet, że je ma.
Szacuje się, że w 2015 r. 1,2 mld ludzi na całym świecie cierpiało na nadciśnienie; prognozy wskazują, że ta liczba jeszcze wzrośnie. Ta nowa kampania ma na celu zwrócić ponownie uwagę na nadciśnienie przez zachęcanie młodych dorosłych, aby nakłonili swoich rodziców i osoby im bliskie do zmierzenia ciśnienia.
Jaka jest koncepcja kreatywna „Bo ja tak mówię” („Because I Say So”) i dlaczego wybrano relację pomiędzy rodzicami i dziećmi, by zachęcać do badań ciśnienia krwi?
Rodzice często mówią swoim dzieciom, jak mają postępować i co powinny robić dla swojego własnego dobra. Kiedy dzieci pytają dlaczego, zazwyczaj słyszą odpowiedź: „Bo ja tak mówię”. Teraz, gdy te dzieci są już dorosłymi osobami, nadeszła ich kolej, by powiedzieć rodzicom, co powinni zrobić dla swojego dobra, czyli poddać się pomiarowi ciśnienia. Według Neilla Rogersa, dyrektora kreatywnego w firmie Publicis Health “koncepcja kreatywna sprowadza się zasadniczo do tego: pamiętasz te wszystkie irytujące, a jednak urocze rzeczy, które rodzice ciągle ci powtarzali? Teraz nadszedł czas, by się odwdzięczyć”.
Nadciśnienie tętnicze jest „cichą”, bezobjawową chorobą, która dotyka ponad 40% dorosłych w wieku 25 lat i starszych.5 Schorzenie to można zdiagnozować poprzez pomiar ciśnienia tętniczego. Dzięki takiemu pomiarowi, starsi dorośli dowiedzą się, jakie mają ciśnienie i będą mogli je kontrolować, tym samym zmniejszając ryzyko tzw. zdarzenia sercowego np. zawału serca czy udaru mózgu.
Kim są sponsorzy tej kampanii?
Servier jest francuską firmą farmaceutyczną o globalnym zasięgu, która może się poszczycić ponad 40 latami doświadczenia w badaniach związanych z nadciśnieniem tętniczym. Jej portfolio leków na nadciśnienie obejmuje dziewięć produktów, które pomagają 15 milionom pacjentów na całym świecie radzić sobie na co dzień ze swoim schorzeniem. Firma Servier stara się opracowywać innowacyjne produkty i usługi, które będą służyć potrzebom pacjentów z nadciśnieniem tętniczym3. Poprzez niniejszą kampanię, firma Servier pragnie propagować świadomość problemu, jakim jest nadciśnienie tętnicze i działać na rzecz dobrostanu pacjentów.
Z jakimi działaniami wiąże się ta kampania?
Liczne stowarzyszenia angażują się w zwiększanie świadomości o nadciśnieniu tętniczym. Aby zachęcić szerokie grono osób do pomiaru ciśnienia tętniczego, maj został ustanowiony miesiącem mierzenia nadciśnienia tętniczego (May Measurement Month).
W trakcie tej kampanii będziemy działali wspólnie z ISH poprzez media społecznościowe i przedsięwzięcia w zakresie PR i e-PR, by zwiększać świadomość i stymulować dyskusję na temat nadciśnienia na całym świecie. Partnerami Servier będą również pracownicy służby zdrowia, z którymi będziemy zachęcać osoby, u których istnieje ryzyko nadciśnienia tętniczego do zmierzenia ciśnienia.
Według ustaleń Międzynarodowego Towarzystwa Nadciśnienia Tętniczego (International Society of Hypertension - ISH), uświadomienie jest kluczową kwestią w walce z nadciśnieniem. Celem inicjatywy zwanej Maj Miesiącem Mierzenia Ciśnienia Tętniczego jest przeprowadzenie badań pod kątem podwyższonego ciśnienia z udziałem jak największej liczby osób.
Gdzie mogę znaleźć więcej informacji o kampanii?
www.bojatakmowie.pl #bojatakmowie
Literatura:
1. Poulter N et al. Lancet. 2015;386(9995): s. 801-812.
2. NCD Risk Factor Collaboration (NCD-RisC). Worldwide trends in blood pressure from 1975 to 2015: a pooled analysis of 1479 population-based measurement studies with 19·1 million participants. Lancet 2017;389: s. 37-55.
3. Servier. Patients are at the heart of our work. https://servier.com/en/our-commitments/patients-at-the-center-of-our-work/. [data dostępu: listopad 2017 r.].
4. ISH. MEay Measurement Month- get involved now!. http://ish-world.com/news/a/May-Measurement-Month-Get-Involved-Now/. [data dostępu: listopad 2017 r.].
5. World Health Organisation. Global Health observatory (GHO) data, http://www.who.int/gho/ncd/risk_factors/blood_pressure_prevalence_text/en/; [data dostępu: sierpień 2017 r.].