Bylismy w Tunezji tego roku na 11 dni.po powrocie napisalismy o odszkodowanie ,dostalismy odmowe.powodem reklamacji byľo brak klimatyzacji w pokoju i całym hotelu(proszę mi uwierzyć że podczas jedzenia w restauracji ciekł pod po nogach a w pokoju w nocy nie dało sie spać)zgľosilismy to w 3 dzien pobytu.brak dostepu do internetu ,prace remontowe oraz brud w pokoju.

mec. Eliza Kuna
Jest to modelowy przykład zmarnowanego urlopu. Warto pozwać biuro podróży lub jego ubezpieczyciela. Z całą pewnością sąd by uwzględnił te okoliczności.

Dostaliśmy pokój w piwnicy ,okno zasłonięte okno zatkane podestem basenu i rurami na zewnątrz smród brud ,Zapisane all inclusive a było tylko piwo i wino .Pokój nie był wcale sprzątany,Plaża z połamanymi 4 parasolami,brak materacy .Hotel 4 kwiazdkowy.

mec. Eliza Kuna
Należy dokładnie porownać zakres świadczenia z umową, jeśli all inclusive miało zapewniać pelną ofertę alkoholi jest to niezgodność z umową. Brud i smród jest kwestią subiektywną, jesli jednak na terenie hotelu był nieporządek w razie odpowiednich dowodow, jest to też ew. elementem do oceny sądu.

Witam, Moja narzeczona miała wypadek w hotelu. Spadła jej część chłodziarki która zostala udostępniona dla gości hotelu. Moja narzeczona przeszła 2 godzinna operacje w Egipcie. Organizator pokrył koszty operacji ale jako zadośćuczynienie zaproponował jedynie kolejną wycieczkę w ich biurze podróży. Czy idąc do sądu jesteśmy w stanie uzyskać coś więcej niż tylko jakas wycieczka z której z rezygnowaliśmy?

mec. Eliza Kuna
to zależy od doznanych obrażeń i dolegliwości zdrowotnych w dłuższej perspektywie. W moim przekonaniu jest szansa na zadośćuczynienie. Ale czy ono będzie wyższe od potencjalnych kosztów nowej wycieczki zależy od uznania sędziowskiego.

Witam, czy jeżeli wakacje odbyły się 2 lata temu, od razu po powrocie składałam reklamacje która została odrzucona, odwoływałam się a następnie poprosiłam o interwencje rzecznika praw konsumentów i jego interwencja również została odrzucona, to czy mogę się dalej ubiegać o zwrot jakiejkolwiek kwoty za koszmarne wakacje? Już nie mówię o zadośćuczynieniu, tylko o jakimkolwiek odszkodowaniu. Oczywiście dowody zdjęciowe posiadam.

mec. Eliza Kuna
na reklamację do biura podróży jest 30 dni, biuro ma 30 dni na odpowiedź, niezależnie od wyniku reklamacji możemy w ciągu 3 lat wytoczyć powództwo sądowe.

Dzień dobry, mam pytanie czy należy się odszkodowanie za zmianę godzin lotu? Przy wykupie wakacji z małym dzieckiem braliśmy pod uwagę konkretne godziny lotu - oczywiście zawsze jest informacja, że godziny lotu mogą się zmienić przed wylotem o czym podróżni zostaną powiadomieni, natomiast co w sytuacji kiedy przy zakupie wakacji z biurem, tak jak my, wybraliśmy taki kierunek i takie terminy aby lot powrotny odbył się w godzinach popołudniowych (w moim wypadku o godz. 17), a biuro na 2 dni przed powrotem poinformowało nas przez rezydenta, że powrót odbędzie się o godz. 6.00 rano, czego za wszelką cenę chcieliśmy uniknąć? Biorąc pod uwagę czas dojazdu na lotnisko, biuro zafundowało nam pobudkę o godz. 4 rano z maleńkim dzieckiem. W tej sytuacji sama wczesna pobudka nie była naszym największym problemem tylko co się z nią wiązało - płacz dziecka, nerwy i stres.

mec. Eliza Kuna
Uważam, że przy tak krótkim czasie zawiadomienia o zmianie lotu warto zawalczyć o zadośćuczynienie , po pierwsze pobyt był o pol dnia krótszy, a po drugie niedogodność z małym dzieckiem była znaczna.

Dzień dobry zostaliśmy oszukani przez biuro podróży. 16.08 b.r. na lotnisku podczas odprawy okazało się, że nie ma nas w systemie i nie możemy lecieć do Egiptu. Wycieczka była opłacona mamy wszelkie potwierdzenia płatności. Brak kontaktu do biura podróży. Po nerwach i płaczu na lotnisku Chopina wróciliśmy do domu, sprawa zgłoszona na policję. Okazało się, że właścicielka ma długi oraz nie opłaciła naszej wycieczki w Itace. Nie miała opłaconego ubezpieczenia, nie miała funduszu gwarancyjnego. Czy mamy szanse na odzyskanie wpłaconych pieniędzy? Co jeszcze możemy w tej sprawie zrobić?

mec. Eliza Kuna
W tej sytuacji sugeruję zgłoszenie zawiadomienia o podejrzeniu popełnienia przestępstwa w prokuraturze lub na komisariacie policji, W mojej opinii zachodzi uzasadnione podejrzenie oszustwa! Do rozważenia jest też pozew na drodze cywilnej w sądzie wlasciwym dla siedziby biura.

Dzień dobry, czy jeśli podczas transferu z lotniska do hotelu kierowca autokaru zasnął za kierownicą i doprowadził do wypadku w którym na szczęście nie odnieśliśmy obrażeń ciała, ale dziecko tak się wystraszyło, że przez pierwsze dni pobytu popłakiwało, myślał o tym zdarzeniu i nie chciało uczestniczyć w żadnej wycieczce. Czy mamy szanse na zadośćuczynienie? Jak dla nas były to nienajlepsze wakacje.

mec. Eliza Kuna
Współczuję przykrych doświadczeń, niemniej trauma dziecka byłaby trudna dowodowo, także nie rekomenduję dalszych działań prawnych.

W sierpniu spędziłam urlop w pięknym kurorcie w Egipcie, hotel 5 gwiazdek, nie mam zastrzeżeń co do jakości, wyglądu pokoju, ale wykupiliśmy pokój z widokiem na morze. Pokój i taras był skierowany w stronę basenu, więc główny widok był na basen, z lewej strony na pustynię a z prawej zahaczał o morze. Czy to jest zgodne z definicją "widoku na morze", czy powinnam reklamować pokój? Kasia

mec. Eliza Kuna
Byloby to podstawą reklamacji, niemniej nie jestem w stanie ocenić na ile ten widok był zgodny z opisem ale ewentualna kwota odszkodowanie byłaby bardzo niska więc nie rekomenduję drogi sądowe ani reklamacyjnej.

Biuro podróży przesłało propozycje zwrotu, którego nie zaakceptowaliśmy twierdzi, że nie skoro nie przystaliśmy na ich propozycje nie możemy już domagać się reklamacji. Poza tym od wyjazdu minęły 2 lata i nie mamy prawa ubiegać się o odszkodowanie.

mec. Eliza Kuna
Termin przedawnienia wynosi 3 lata.

Witam! Moja córka jest obecnie z partnerem w Bułgarii. On trafił do szpitala, dziś mieli planowany wylot, ale on musi zostać w szpitalu do końca tygodnia. Ona musi z nim zostać ze względu na jego stan zdrowia i słabą znajomość języka. Czy córka może liczyć na przebukowanie biletu przez ubezpieczyciela? Jak to załatwić? Pozdrawiam i dziękuję

mec. Eliza Kuna
Dzień dobry, jesli mieli Państwo ubezpieczenie od kosztów rezygnacji, to tak.

Czy biuro podróży ma prawo zapytać nas o ważne dowody osobiste przed wylotem. Mieliśmy taki przypadek że podczas zakupy wymarzonych wakacji last minute całkiem zapomnielismy o sprawdzeniu ważności dowodów . Niestety biuro podróży umywa ręce że to nie jest w ich kwesti pytania o dowody osobiste i z racji tego że była to oferta last minute zostało nam zwrócone tylko 10 % kwoty, Bardzo prosze o odpowiedz . Dziekuje i serdecznie pozdrawiam.

mec. Eliza Kuna
W moim przekonaniu jest to obowiazek turysty by zweryfikować to przed wylotem.

Dzień dobry, co nam przysługuje ze strony biura podróży jeżeli hotel za który zapłaciliśmy nie otworzył się w terminie?

mec. Eliza Kuna
Zwrot kosztów wycieczki, bądź świadczenie zastępcze.

Dzień dobry, w zeszłym roku polecieliśmy do Tunezji. Po przylocie okazało się, że musimy czekać na nasz pokój do godz. 14:00. Sprzątanie. Przylecieliśmy w godzinach porannych. Dodam, że byliśmy z dziećmi- jedno z nich miało 1 rok i 7 miesięcy. Oczywiście podczas oczekiwania na pokój mogliśmy korzystać z basenów czy restauracji generalnie z całego obiektu. Po godz 14:00 nasz pokój nadal nie był gotowy a na moje pytania otrzymywałam odpowiedzieć żeby poczekać ponieważ będziemy mieli naprawdę super pokój i naprawdę warto. Wszyscy nawet Ci którzy przyjechali Po nas ten pokój już otrzymali. My chyba byliśmy jednymi z ostatnich. Kiedy otrzymaliśmy klucze szczęśliwi udaliśmy do naszego bungalowa. Okazało się, że jest on na samym końcu ośrodka. A jak już weszliśmy do środka przeżyliśmy szok. Brudno, łóżka połamane, łazanieka brudna jedną wielką tragedia. Tak więc z powrotem ruszyliśmy z mężem do recepcji. Tam wielce zdziwienie. Dodam, że zrobiłam zdjęcia. W końcu dostaliśmy się do managera.

mec. Eliza Kuna
Dzień dobry, współczujemy doświadczenia. Jeśli doszlo jednak do zmiany pokoju, nie warto iść do sądu.

Dzień dobry, Jestem jedną z osób z dzisiejszego materiału - wczasy w Meksyku bez cieplej wody i inne mankamenty. Wczasy w 2021, czy nadal jest szansa na odszkodowanie? Biuro po 5 reklamacjach wypłaciło nam 500pln… Ja nie chcąc się już szarpać kolejny miesiąc, nie kontynuowałam dalej sprawy. Proszę o informację - z góry dziękuję Marta

mec. Eliza Kuna
Tak, chyba że po przyjęciu 500 zl zrzekła się Pani reszty roszczenia.

Czy w razie wygrania procesu, wynagrodzenie adwokata również pokrywa ten, który proces przegrał

mec. Eliza Kuna
Dzień dobry, tak w razie wygranej, koszty adwokata pokrywa biuro lub ubezpieczyciel