Dzień dobry, co powinnam zrobić kiedy dzwoni do nas ktoś, kto podaje się za pracownika banku i mówi, że moje pieniądze są zagrożone? Jaka powinna być moja prawidłowa reakcja? Czy powinnam zgłosić taki incydent do mojego banku, zadzwonić na policję lub do jakiejś innej instytucji?
Zakładam, że zostałem oszukany przez sklep internetowy. Sklep nie wysłał zamówionego produktu lub wysłał, ale jest inny, niż w opisie. I na moje szczęście - płaciłem za nie kartą płatniczą. Czy jest szansa, że mogę odzyskać pieniądze? Czy to może mieć wpływ gdy składam reklamację w banku? I co ważne, czy bank uzna moją reklamację jeśli zgłoszę?
Czy podpinanie karty płatniczej do różnych aplikacji, np. do rezerwowania noclegów, zamawiania taksówek, jest bezpieczne? Czy poleca pan to rozwiązanie, czy jednak odradza?
Często robię zakupy przez internet. Jak rozpoznać, że sklep internetowy jest bezpieczną, zaufaną stroną? Podaję tam imię, nazwisko, adres do wysyłki i czasami obawiam się, że moje dane mogą trafić w niepowołane ręce.
Jak bezpieczniej płacić za zakupy w sieci - kartą czy blikiem?
Co zrobić, gdy jednak mimo zachowania ostrożności padniemy ofiarą oszustwa?
Jak rozpoznać fałszywy sklep?
Co ile powinno się zmieniać hasło do logowania się w serwisie bankowym?
Czy podpinanie karty pod telefon jest bezpieczne?